Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Doorsteek naar de westkust

Maandag 17-10

Rond half tien vertrokken we uit Kaiteriteri, leuke plaatsnaam en klinkt toch wat vrolijker dan Mierlo of Lierop. Het is weer mooi weer. We wilden vandaag de doorsteek naar de westkust maken en ergens in de buurt van Westport eindigen. We nemen een “geel” weggetje binnendoor via Woodstock en Motupiko waar we koffie hebben gedronken en even met een kiwi stel hebben gekletst. We beginnen het al aardig te lerende, we beginnen het gesprek met: Hello, how are you today? Where do you come from?

We zagen nog wat oldtimers want er was een rally van historische vrachtwagens. Hoewel we aardig wat kilometers voor de boeg hebben, willen we niet haasten, het is vakantie.. Via State Highway 6 naar St. Arnaud waar we heerlijk geluncht hebben. Daarna naar het gletsjermeer Rotoiri waar we enorme palingen zagen zwemmen wel 10 cm doorsnede. De weg slingerde langs de Buller rivier en wat als een smal riviertje begon, groeide door de aanvoer van allerlei beekjes en stroompjes al snel tot een brede rivier. Nog even gestopt bij de langste swinging bridge van Nieuw Zeeland, 160 meter lang. Kosten 10 NZD en als je naar beneden viel, kreeg je je geld terug. Toch lovely zo’n niet goed geld terug garantie. Rond vier uur bereiken we Cape Foulwind in de Cape Tauranga Bay. Het was 10 minuten lopen naar het uitkijkpunt om de zeehonden te zien. Het was even zoeken voor je ze ziet liggen op de rotsen die dezelfde kleur hebben als de kleur van de zeehond. Maar na even goed kijken, zag je tientallen zeehonden liggen lekker in de zon op de rotsen, een fraai schouwspel waar je naar kon blijven kijken. Terug naar de camper en nog een stukje gereden naar een camping in Charleston, een heel eenvoudige camping met sanitair uit de jaren zestig van de vorige eeuw maar wel schoon en .......... maar liefst 100 MB WiFi. Buiten gegeten maar daarna naar binnen. Als de zon weg is, is het meteen fris.

Marjon

Ben toch best tevreden met "Mierlo", veel korter als je het op moet geven :)