Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Goodbye awesome Oceanië. Beautiful nature and lovely people.

Zaterdag 3-12

Rond acht uur opgestaan en de restanten bij het ontbijt genuttigd. Daarna de grote inpak toer. Alles moest weer in de koffers en op gewicht. We komen weer goed uit met de kilo’s. Onze sleutels ingeleverd en nog even Port Douglas ingelopen voor koffie. Naast ons zat een stel aan tafel en de mevrouw zei op een gegeven moment tegen Theo: “Volgens mij bent u een kaaskop”. We raakten aan de praat en ze vertelde dat ze op 2 jarige leeftijd met haar ouders in Australië was aangekomen , ze was nu 63. Ze sprak nog perfect Nederlands wel met een accent maar toch! Ze vond het leuk even Nederlands te praten. Het was een gezellig stel maar we moesten naar het vliegveld. Auto uit de garage gehaald bij Villa San Michelle en rustig richting Cairns, een uurtje rijden. Zo konden we nog een keer genieten van de prachtige kustweg. Prachtige blauwe baaien en witte stranden. Een deel van deze weg, 22 kilometer, staat op de werelderfgoed lijst. Om 12.15 de auto ingeleverd en in de rij om in te checken. Het ging allemaal heel relaxed aan de balies, tijd voor een praatje en geen gedoe en gehaast. Heel vriendelijk personeel van Cathay Pacific. Door de scan, door de douane en het kunstje is weer geflikt. Broodje gegeten op het vliegveld en verslag geschreven. We vertrokken precies op rijd 14.55 uur Cairns tijd. We hadden een rustige vlucht en boften dat we plaatsen kregen met extra beenruimte. Die hadden we voor deze wat kortere vlucht van zeven uur, niet geboekt. We landden precies op tijd 19.55 uur Hong Kong tijd. (In Hong kong is het zeven uur later dan in Nederland)

In Hong Kong moesten we vier uur wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Omgekleed naar wintertenue en winkeltjes gekeken en zo doodden we de tijd.