Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Hong Kong de eerste dag

Maandag 26-09

Om 05.00 gaan de lichten aan en wordt het ontbijt geserveerd. Om 07.00 uur landen we op het vliegveld van Hong Kong. Eerst een octopus kaart gekocht, voor heen en terug naar het vliegveld en alle metro lijnen. Trein gepakt en wat meteen opvalt alles is kraakhelder. Geen graffiti en iedereen staat keurig in de rij. We rijden door heuvelachtig landschap en al snel zien we de wolkenkrabbers. Het is 30 graden en erg vochtig. Op het vliegveld wachten we op de shuttlebus naar het hotel. Er komt iemand met een bordje met Cosmo hotel, en wij sprongen meteen overeind. Wat een drukte en met 20 min. waren we in het hotel. Koffers werden keurig het hotel ingebracht en wat bleek, verkeerde hotel. We moesten in het “zuster” hotel zijn, niet Cosmopolitan maar Cosmo. Alles weer over straat gerold, door de bedienden, en we arriveren in een iets eenvoudiger hotel maar prima. We namen een upgrade van 330 HKD incl. ontbijt en iets meer comfort. Even een power nap gedaan van 10.30 uur tot 12.00 uur.

’S Middags stapten we vlakbij het hotel op de bus naar Aberdeen. Door wegwerkzaamheden was met moeilijk de bushalte te bereiken. Gevraagd aan de bestuurder van de “oude tram” maar die begreep er niets van. Iedereen die Engels sprak hielp mee en er wilde zelfs iemand voor ons betalen. We kwamen erachter dat we onze Octopuscard moesten oplaten voor de bus. Een halte verder maar weer uitgestapt. Eerste gratis rit zat in de pocket. In Aberdeen ergens uitgestapt en eerst wat gegeten, het was inmiddels 2 uur. Toen toch maar de Octopuscard opgeladen bij 7eleven en naar de haven gelopen. Al snel kwam er een sampanbootje aanvaren die vroeg of we een rondvaart wilden. Voor 50HKD een half uur varen. We voeren langs oude en heel oude Sampans, langs superluxe jachten en langs badkuipen met peddels. We zagen ook een groot drijvend restaurant. Aan de voorkant glitter en glamour en mooie versieringen en aan de achterkant één grote gribus. Op de achtergrond de heuvels en de enorme wolkenkrabbers. Terug naar Hong Kong centrum met de bus. We wilden naar Victoria Peak. De chauffeur tegen Iet yes, yes,yes, maar blijkbaar had hij de vraag niet begrepen. In de bus gevraagd en toen bleek dat we al te ver waren. Het was moeilijk met de bus terug en hij adviseerde ons een taxi te nemen. Hij liep met ons mee en gaf instructies aan de taxichauffeur. We arriveerden bij The Peak tram en moesten 30HKD afrekenen. Daar kan de Nederlandse taxi een voorbeeld aan nemen. De taxi-chauffeur vertelde ons dat de tram in reparatie was. Maar om 5 uur ging hij toch weer rijden. Jammer dat het wat heiig was maar toch een fraaie rit. Boven aangekomen, hebben we een rondwandeling gemaakt van 3 kwartier, het begon te schemeren en we hadden prachtige uitzichten over de stad. We besloten met de bus terug te gaan, we hadden tenslotte onze Octopuscard, om te gaan kijken naar de Symphonie of Lights. Met de metro naar Kowloon. We zochten een mooi plekje op en om 8 uur begon de show. Mooie lichtshow aan de overkant van het water en lichteffecten en lasershow op muziek. Daarna wat gegeten,oosterse tapas. Het was inmiddels al weer 21 uur. Met de metro terug naar Hong Kong island en terug naar het hotel. Het was 23 uur, wat teveel voor zo’n eerste dag maar het loopt zoals het loopt.

Gijs

Goed te lezen dat alles goed gaat en leuk om jullie "avonturen" te lezen...

Al hoop ik wel dat de reis wat spannender wordt dan de gratis tramrit ;)

Wanneer kunnen wij als trouwe lezers de eerst ge-uploade foto"s verwachten?

Geniet ervan xxx

Rob

Jullie genieten al geweldig van Hong Kong. Er komen weer veel herinneringen boven als ik het lees. Jaloers hoor!

marjolie

Fijn om te lezen dat jullie het al zo naar je zin hebben en geweldig om het reisverslag te kunnen volgen.

P.s morgen komt de nieuwe fiets van Hein,gelukkig kan hij dan zelf weer op pad!

Wim en Paula

Hoi Theo en Iet. Geniet er van en laat je niet kisten. Gooi er af en toe een Mierlo's woord doorheen en alles komt goed.