Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Dagje strand in Port Douglas

Donderdag 1-12

Vandaag geen planning. Na het ontbijt wat door Port Douglas gelopen en nog wat inkopen gedaan. Natuurlijk ook weer ergens koffie gedronken. Daarna in het appartement wraps gemaakt om mee te nemen naar het strand. Rond half één waren we op het strand, vijf minuten lopen. Ligbedden en parasol gehuurd. We kregen korting omdat het al namiddag was, de boffers. We hebben heerlijk geluierd en gelezen. Ook hier zien we bij eb “dot patterns”, bolletjes patronen gemaakt door bubbler crabs. Ze eten de dunne laag eetbare organische delen van een zandkorrel. Bij laagwater komt het kleine krabje uit zijn hol en gaat het eetbare deel van de zandkorrel halen. Als ze klaar zijn, maken ze van de rest kleine bolletjes die op het zand achterblijven. Je ziet ze alleen als ze bewegen want ze hebben dezelfde kleur als het zand. Al liggend op mijn bed heb ik de activiteiten van een heleboel krabbetjes kunnen bekijken. Als je opstaat en bij het gaatje wilt gaan kijken, zijn ze heel vlug weer in hun hol. Rond half vijf terug naar het appartement. Douchen, wat drinken en daarna naar 2Fish waar we weer ieder als voorafje twee oesters hebben gegeten, weer lekker Marjon. Daarna samen black mussels als voorgerecht en Theo had king prawns met chorizo en ik “The catch of the day”. ’S Avonds is het nog 25 graden.

Annie en Martien

Hi Iet en Theo,
Het zit er bijna op en aan de vele verhaaltjes hebben we kunnen zien dat het meer dan goed was.
Hartelijk dank dat we dit allemaal mochten meebeleven.
Goede terugreis.