Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Door de bomen zien we nog steeds het bos.

Zondag 2-10

Het regent dus uitgeslapen. We hebben in de camping keuken ontbeten en om 11 uur onderweg en het was droog. Na enkele kilometers de afslag naar Aranga beach, de asfaltweg wordt een soort verhard kiezelpad. We lopen omhoog over het een stukje van de Wiapua coast walkway en hebben een prachtig uitzicht over het ogenschijnlijk oneindige strand en de branding. We rijden verder door het waipouta forest een slingerweg. Gestopt bij de 4 sisters en de Te Matua Ngahere, grote Kauri bomen. De grootste heeft een omvang van 16,91 mtr. Deze bomen kunnen duizenden jaren oud worden. Eerst weerv schoenen ontsmetten en via een prachtige vlonderpad naar de bomen. Weer een paar kilometer verder gereden, nu niet de dikste maar de hoogste Kauri boom, 51,5 mtr hoog, de Tane Mahuta. Weer verder naar het noorden en de volgende stop was bij The Big Boulders op ’t strand van Koutu, grote stenen die verspreid op het strand liggen, leuk om even te zien maar geen hoogtepunt. We rijden nu aan een stuk door naar Pahia, 100 kilometer verder en nemen de ferry naar Russel, een mooi stadje met 1000 inwoners. Op de camping wilden we de dolphin sightseeing boeken voor maandag maar die zat al vol. Dinsdag was er wel plaats. We besluiten om maandag de dagtocht met de bus te maken naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van het Noordereiland en dinsdag de dolphin cruise to Hole in the Rock te doen. Deze double dip kost NZD 179 pp. in het laagseizoen. Op de camping hadden we een hele mooie plek met uitzicht over de Bay of Islands.