Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Mijn eerste uitglijder (in Nieuw Zeeland)

Donderdag 6-10

We wennen snel, bacon and eggs als ontbijt. We vertrekken om 9.15 uur nog met een zuinig zonnetje. Net iets buiten Whitianga nemen we road 309, aanvankelijk een geasfalteerde weg maar verderop gravel. Bij de bruggetjes is een stukje geasfalteerd maar de rest is gravel. We rijden door een prachtig bosgebied met stroompjes en ook weer heel veel bochten, het Coromandel Forest. Bij het “Wet your wish” café van The Waterworks koffie gedronken. Het is een park met waterwerken die zijn gebouwd met alledaagse voorwerpen en soms een dosis humor. We hebben dit park niet bezocht, je kunt niet alles hebben in het leven. Dezelfde weg terug naar de waterval. Hier haalde ik een nat pak omdat ik uitgleed op weg door de beek naar de waterval. Droge kleren aan en weer verder naar Waiau Kauri Grove,, waar een Siamese Kauri boom staat, waarschijnlijk uit twee zaadjes ontkiemd 600 jaar gelden en aan elkaar gegroeid. Daarna nog een andere Kauri bekeken met een doorsnede van 1,6 mtr en een omtrek van 6 meter. De wandelpaden zijn heel mooi aangelegd met houten bruggen en verharde paden. Het is ook de bedoeling dat iedereen op het pad blijft om schade aan de kwetsbare wortels te voorkomen. Om kwart voor twaalf weer verder naar Cathedral Cove. Het was inmiddels flink gaan regenen. We stoppen onderweg voor een lunch en vervolgens in Hahei de auto geparkeerd en naar Cathedral Cove gelopen, 40 min. wandelen. We bereikten het strand en omdat het eb aan het worden was, konden we door de cove naar het andere strand lopen. Een prachtige speling van de natuur en veel foto’s genomen en gefilmd, werkelijk schitterend. Weer terug gelopen naar de auto en naar Hahei Beach, volgens ons ANWB boek het mooiste strand van Nieuw Zeeland. Het strand zou rose gekleurd zijn door de kalk van de mosselschelpen maar dat viel wel mee. Verder naar “hot water beach”. Als het eb is en enkele uren daarvoor en daarna, kun je hier een kuil graven en komt er heet water naar boven. En jawel ook hier zagen we Duitsers graven. Het begon keihard te regenen en na 10 min. scheen de zo’n weer. Mensen waren druk in de weer met scheppen om een kuil te graven om er vervolgens lekker in het warme water te gaan liggen. We zagen ook de Badmode van de afgelopen 50 jaar gepresenteerd zowel voor dames als voor heren. Op sommige plaatsen is het water zo heet dat je niet op het zand kunt staan. Teruggelopen, zand afspoelen en naar Waihi zo’n 90 minuten rijden wederom een prachtige weg met soms uitzicht over de Pacific en wederom veel bochten en hellingen. Getankt voor 0,899 NZD per liter en rond half 7 bereiken we de camping, Waihi Top10.

Anita

alweer zo'n prachtig verhaal. Het is net alsof ik in de camper zit.
Tja en dat natte pak, toch niet gelachen Iet?
Kijk uit naar het volgende verhaal.