Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Eerste picknick en barbecue.

Dinsdag 11-10

De dag begint bewolkt en van alle bergen die we gisteren zo in vol ornaat zagen, was nu niets te zien. Wat hadden we geboft met zo’n mooi weer gisteren. Om 10 uur vertrekken we en bezoeken we nog even de Matariki falls, ze zijn toch in de buurt nietwaar. Via Waiouru en de Gentle Annie Road naar Napier, een langere route maar volgens de ANWB very scenic. En het klopte hele mooie route met hele diverse landschappen en heel veel schapen met jonge lammetjes. We zagen boeren met honden die de schapen naar een andere stuk land dreven, mooi gezicht was dat.. Nog even een prachtige blik op de Ruapehu vulkaan en toen verdween ze achter de wolken. We begrepen maar al te goed waarop onze gids gisteren zo enthousiast was over het uitzicht. Onderweg hebben we voor het eerst buiten gepicknickt. Rond 4 uur waren we in Hastings op de camping, 23 graden! Boodschappen gedaan en lekkere dingen gekocht voor op de bbc. Onze overbuurman kwam nog even een praatje maken. Hij kwam uit Russell en had daar een B&B. Rond half 9 naar binnen verhuisd.