Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Napier met art-deco en reizen naar Wellington

Woensdag 12-10

De dag begint weer bewolkt maar temperatuur prima om buiten te ontbijten. We zijn overigens de enigen die dat doen, de rest zit allemaal binnen. Om half tien vertrekken we naar Napier, een stad die in 1931 door een vulkanische uitbarsting 3 meter omhoog is getild en compleet is verwoest. De wederopbouw heeft veelal plaatsgevonden in art-deco stijl. We zien enkele mooie gebouwen uit die tijd, het Municiple theatre, Daily Thelegraph Building, Masonic hotel, criterium hotel en het gebouw van de National Tobacco Company. Napier is een moderne stad met moderne winkels. Natuurlijk een foto gemaakt van de Veronica sunshine Bay. Bij de i-site geïnformeerd naar de mogelijkheden om kidnappers bay te bezoeken met de Jan van Genten. Het is vandaag niet meer mogelijk er naar toe te lopen in verband met het getij en een excursie over land duurt 5 uur. We besluiten om dit niet te gaan doen. We zijn nog wel even naar Clifton gereden en hebben in de verte de kaap gezien. We raken aan de praat met een stel uit het westen van het Noorder eiland en we spreken over onze plannen op het zuider eiland. We hebben een goede planning gemaakt volgens deze kiwi’s. Daarna wilden we gaan lunchen bij Winery Clearview, een wijngaard die al enkele jaren op rij een prijs heeft gewonnen voor de beste chardonnay. De Nederlandse vlag wappert fier bij de ingang maar alles is dicht: “ closed today”.

Om half twee gaan we richting Wellington, zo’n vier uur rijden. Het weer was prachtig en we tikken de 25 graden aan. Ruim voor Manawatu gaat het regenen en hard te waaien. We moesten vaart minderen in verband met de hevige wind. We rijden door de Manawatu Gorge met mooie bergen en een snel stromende rivier, jammer dat het regent. Via Palmerstone en Levin langs de westkust naar Welllington. We rijden over een smalle bochtige weg, inspannend maar wel heel mooi. Tegen zeven uur arriveren we op de camping Wellington Top 10 Holiday park. Deze dag was vooral een reisdag dat hoort er ook bij.

Leontine

Nou jullie hebben een druk programma met mooie belevenissen. Geniet ervan.