Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Van Glenorchy naar Te Anau

Zondag 23-10

Rond half tien vertrokken, het was labour weekend en op de camping met bijbehorende winkel en kroeg was een marktje met streekproducten en handwerkspullen. Nog even rondgelopen in Glenorchy en terug naar Queenstown. Het was bewolkt en 9 graden. Nu wel Queenstown bezocht, winkels gekeken en koffie gedronken. Het is een gezellige levendige stad met veel mensen op de been ook vanwege labourweekend denken we. Langs Queenswarf gelopen met leuke cafeetjes. Het was er een komen en gaan van grote en kleine boten en alles wat met watersport te maken heeft. Nog even door het park gelopen en gekeken naar , een voor ons bijzondere sport, frisbee golf. Men loopt een circuit en probeert met een frisbee in zo min mogelijk worpen het mandje te bereiken. Na twee uur verder naar Te Anau een rit van twee uur door vooral agrarisch gebied met veel schapen, koeien, kalfjes en herten op groene alpenweides. Geluncht in Kingston en na een uur komen we aan in Te Anau op de Top10 camping. Geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een cruise op de Doubtfulsound. Er waren twee aanbieders en gekozen voor Realjourneys, ze hadden een aanbieding en voor Top10 gasten gratis lunch en dus was het prijsverschil met de andere aanbieder die dezelfde route doet maar met een kleinere eenvoudigere boot vaart, gering. We worden morgen vroeg vlak bij de camper opgehaald met de bus die ons naar Manapouri brengt. We waren vroeg op de camping dus volop tijd om te wassen. Er vallen wat druppels dus buiten eten zit er niet in. Dit keer een relaxte dag, het lijkt wel vakantie.