Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Bye bye New Zealand, reis naar Sydney

Donderdag 3-11

Op ons gemak buiten ontbeten, het was lekker weer. Daarna alles in de koffers gepakt. Toch altijd weer een heel gedoe, althans voor ons. Wij zijn niet geboren om uit een koffer te leven, maar het lukt om alles in te pakken. Gelukkig komt er nog een barresto car langs op de camping voor een heerlijke cappuccino. De man neemt onze laatste NZD en de rest betalen we met creditcard. We rijden naar de plek waar we de camper moeten inleveren, Maui Christchurch. Een gloed nieuw gebouw en we melden ons aan de balie. Er wordt gevraagd of alles naar wens is geweest en of er nog iets te melden is. Er zijn wat kleine dingetjes zoals twee wijnglazen die zijn gesneuveld. Een van de dingen die we het meest intensief hebben gebruikt en dan kan er wel eens een sneuvelen. Het wordt allemaal genoteerd maar het zijn “geen big issues” en ook de auto is in orde en “we are free to go”.

We wachten op de shuttle naar het vliegveld en met vijf minuten rijden zijn we er. Nog wat rond gelopen op het vliegveld er is geen fluit te doen. We eten een broodje en dan gaan we ons inchecken. De dame is erg ijverig, alles wordt gewogen en ze neemt ons mee naar de priority balie en daar krijgen we te horen dat we moeten betalen voor 4 kilo overgewicht. Nou dat dachten we niet, ik vertel haar dat we nog een extra tas mogen meenemen en als ze het wil dat we dan vier kilo in een extra tas pakken en onze jassen aandoen. Nou dat was ook goed. We pakken wat spullen in een rugzakje en alles was akkoord. Door de röntgen en daar ontdekten ze dat we nog een zakmes in de handbagage hadden. Het extra rugzakje dus ook maar ingecheckt en toen konden we door. Een uur wachten en er was werkelijk niets te beleven. Op een gegeven moment zagen we een vliegtuig landen en werden we bevestigd dat het vliegveld daadwerkelijk in gebruik was. Om 14.15 vertrekken we met Air New Zealand, eigenlijk wel prima. Veel beenruimte en ook nog een maaltijd en drankje, ze maken het gedoe bij het inchecken weer goed. Om 15.22 landen we in Sydney. Het is heel mooi weer en lekker warm. We kopen tickets voor de shuttle naar het hotel en komen rond kwart over vijf aan in Hotel Pensione. Een wat ouder hotel maar ziet er prima uit en werkelijk op een top locatie, op loopafstand van de Darling Harbour en andere bezienswaardigheden. We droppen al onze bagage op de kamer, even omkleden en op zoek naar een terrasje. In Darling Harbour wat gedronken en daarna in Nick Fish restaurant heerlijk vis gegeten. We werden bediend door een Italiaan uit Napels die zin had in zijn werk en het ook wel leuk vond om even een kort praatje te maken. Na het eten wandelen we terug naar het hotel en naar bed.

Mariken

Misschien is er wel een mooie opera in Sydney.

Marjon

Hoop voor jullie dat ze in Australië ook wijnglazen hebben :)

Wim en Paula

Hoi Theo en Iet. Geniet nu maar weer van Australië. Wij blijven volgen.