Bezoek aan Sydney

Zaterdag 5-11

Half tien opgestaan, even uitslapen na zo’n vermoeiende dag, en ontbeten bij de Town Hall. Geld gepind maar met de verkeerde pinpas bleek achteraf. Verkeerde pincode ingetoetst dus nog eens en nog eens en weg was de pas. Niet zo’n probleem want we hadden nog een andere en ............ onze creditcard. We lopen nog eens door het Queen Victoria Building met het glazen dak en koperen koepels om het nog eens op ons gemak te bekijken. Mooi mozaïek op de vloer, gebrandschilderde ramen en mooie winkels en vooral veel horeca. Daarna op advies van onze gids naar de bar van de Sky Tower en niet naar het bezoekersplatform. Voordat we werden toegelaten werd gevraagd of we geen “Flip flops” droegen. Slippers mag niet maar onze teva’s hadden achter ook een riempje dus voldeden we aan de “dresscode”. Wij blij natuurlijk ;-)

Als je voor twintig dollar besteedt in het restaurant mag je daar zitten. We bestelden koffie met een dessert plateau als lunch. Het zag er werkelijk heerlijk uit en het was ook heerlijk. Op ons gemak zitten genieten terwijl het restaurant rond draaide, we hadden een prachtig uitzicht want het was strak blauw. Precies na een uur hadden we onze lunch op en was het restaurant ook rond geweest. Wat een toeval.

’S Middags de bus genomen naar Bondi Beach, we waren niet de enigen die dat bedacht hadden. Na een half uur komen we aan. Er was een expositie van sculpturen “Sculptures by the Sea, deze is ieder jaar in november. Mooie en bijzondere kunst langs de kust tussen Bondi Beach en Tamarama Beach, het was wel file lopen. Na Tamarama Beach was het een stuk rustiger. De coastal walk is 6 kilometer maar er was een omleiding omdat er een juni met de storm een deel is weggeslagen. De omleiding gaat midden over het Waverly kerkhof. Bij het eindpunt, Cooger Beach, was het een gezellige drukte, veel mensen aan het picknicken en de kroegjes en restaurantjes puilden uit. We zouden om zes uur facetimen met de jongens dus moesten we op tijd terug.

Precies om zes uur waren we weer in het hotel. Restaurant gereserveerd voor ’s avonds, The Blue Fish” en daar weer heerlijk gegeten. Op weg terug naar het hotel lopen we nog over de markt in de Chinese wijk.