Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Reis van Sydney naar Alice Springs

Maandag 7-11

Vandaag de reis naar Alice Springs. Om kwart over zes opgestaan en om tien voor 7 staan we klaar om opgehaald te worden door Redy2go. Om kwart over zeven komt de bus voorrijden en om 8 uur zijn we op het vliegveld. Nu mag er 23 kg in de koffer, dus geen gezeik over gewicht. Eerst de koffers ingecheckt en daarna door de scan. Dit keer vinden ze een minuscuul klein schaartje in een naaisetje. We mochten het houden. Ontbeten en rond 09.20 uur boarden. Weer op tijd vertrokken en na twee uur en drie kwartier vliegen waren we in Alice Springs. Lokale tijd 11.10 uur ( tijdverschil met Sydney anderhalf uur vroeger) voor de landing is er nog turbulentie en na de landing moest de piloot op de landingsbaan keren omdat hij de afslag had gemist. Shuttle geregeld heen en terug voor zaterdag en naar het Ibis hotel. Het landschap zag er wel even anders uit. Vlak, dor en hier en daar groene bomen. Er waaide een warme wind van zo’n 37 graden, het voelde heel erg heet. Rond half1 werden we bij het Ibis hotel afgezet. Een eenvoudige kamer, maar verder prima en met airco natuurlijk.

Voor de lunch even naar het centrum gelopen dat zag er redelijk uit, verder niet speciaal, met een modern winkelcentrum.. Terug in het hotel onze badkleding aangedaan en lekker wat in het zwembad gepoedeld en de verslaggeving bijwerkt.Als je een stad bezoekt, heb je daar namelijk geen tijd voor. Tijd voor een drankje op het terras en we hebben in de bar ook wat gegeten. Morgenvroeg worden we om zes uur opgehaald voor de outback safari.

Marjon

Even een temperatuurshock!