Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Derde dag outback, Kings Canyon en Glenn Helen

Donderdag 10-11

We mogen al wat langer blijven liggen, vandaag tot 05.20 uur. De reveille is iedere morgen met een muziekje. Na het ontbijt moeten we een half uurtje rijden. Om 07.15 uur waren we al aan de wandel in Kings Canyon. We vertrekken zo vroeg omdat het anders veel te warm is om te wandelen. Een flinke klim meteen aan het begin en het is al flink warm, dus weer veel en regelmatig drinken. We liepen via plateaus, stijle wanden van de canyon en zagen The Lost City en The Garden of Eden. Het was weer een flinke wandeling met stops tussendoor hebben we vier uur gelopen en ieder twee liter water op. Terug bij de parkeerplaats zagen we een paar dingo’s lopen die probeerden wat voedsel te bemachtigen. Op een picknickplaats waar het meubilair net was geverfd hebben we geluncht, wraps : wederom erg lekker. Zonder heet water afgewassen, Troy moest even wat regelen en toen hij terug kwam was alles klaar. De hygiëne in The Outback laat af en toe wat te wensen over maar niemand is ziek geworden. Na de lunch vertrekken we naar Glenn Helen, een rit van 303 kilometer en het grootste deel over gravel roads die alleen met 4WD mogen worden bereden. Onderweg zagen we nog een groepje wilde paarden met een veulen. We stoppen bij Goss Bluff, Troy had even een stop nodig om wat te rusten. Het is een zware job, vroeg op en alles verzorgen voor de groep en dan ook nog rijden over lange eentonige wegen. Goss Bluff is een krater die door de inslag van een meteoriet is veroorzaakt en ook weer een heilige plek voor de Aboriginals. Op de campsite Glenn Helen aangekomen eerst alles geïnstalleerd en daarna gezwommen in een meer in de “ gorge”.

Het diner werd dit keer verzorgd door Ricky, een vriendin van Troy die was aangehaakt en morgen met ons terug reed naar Alice Springs. We hebben nog gezellig zitten kletsen met de BAM dames en daarna naar bed.