Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Inpakken en wegwezen, reis naar Brisbane.

Zaterdag 12-11

Vandaag is het weer reisdag, alles inpakken en ontbijten. De BAM girls sluiten ook nog aan en we nemen afscheid. We hebben veel plezier gehad met elkaar en lekker geroddeld over andere groepsleden en af en toe serieus was ook fijn. Om 10.50 uur worden we opgehaald door de shuttle bus voor de rit van 12 km naar het vliegveld. Om 13.15 uur vertrekken we naar Brisbane voor een vlucht van twee uur en drie kwartier. Het tijdsverschil met Alice Springs is 30 minuten (later)

Door onweer boven Brisbane moeten we een paar rondjes vliegen en kunnen we met een half uur vertraging landen om 16.45 uur plaatselijke tijd. Een taxi genomen naar het Grand Chancellar hotel. We hadden een prachtige kamer op de zesde verdieping met mooi uitzicht over Brisbane. We konden nog net de zonsondergang ( 18.15 uur) meemaken. Rond half acht vertrekken we naar het centrum maar we lopen verkeerd. Na een paar keer vragen komen we uiteindelijk bij de terminal van de rode ferry, The city hopper. Dit is een gratis ferry die een aantal terminals aan de rivier aandoet. We stappen uit in South Bank waar heel veel restaurantjes zijn en veel gezelligheid. Heerlijk gegeten bij een Aziatisch restaurant en daarna langs de kade van de rivier naar Victoria bridge gelopen. Langs deze kade liggen twee enorme zwembaden en is een kunstmatig strand aangelegd. Een mooie speeltuin voor kinderen en een tropisch park. Via de Victoria bridge bereiken we weer de kant waar ons hotel is, we zien dat het normale horeca gebeuren om half elf afgelopen is en dan gaan de nachtclubs open. We liepen nu wel goed en waren met tien minuten in het hotel. Rond middernacht lagen we er weer in. Brisbane was warm en vochtig.