Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Camper ophalen en de proloog van de rit naar Cairns

Zondag 13-11

Op tijd opgestaan want we hadden om 9 uur de taxi besteld die ons naar het ophaalstation van Maui zou brengen. Nog even gauw naar de 11e verdieping voor een laatste view over Brisbane. Om half tien waren we bij Maui. We waren de eersten. Eerst alle formularia en de nodige handtekeningen en toen naar de camper. Die was niet schoon en er waren enkele zaken stuk. We hebben ons beklag gedaan, we hebben voor Maui gekozen omdat ze pretenderen de beste te zijn en daar is de prijs ook naar. De manager werd erbij gehaald en die had allerlei excuses, camper was intensief gebruikt en Australië is anders dan Nieuw Zeeland etc. Hier hebben we natuurlijk niets mee te maken en zij hebben ervoor te zorgen dat er voor ons een perfecte camper klaarstaat. Iet zei, dat het ook weinig met het gebruik te maken heeft en bood aan om een poetscursus te geven. Ze bood aan om de camper opnieuw te poetsen maar Dan moesten we een uur wachten. Geen zin in natuurlijk en aangegeven dat we liever een andere camper wilden. Dit werd uiteindelijk geregeld. Was ook niet echt super schoon maar beter dan de andere en er was niets stuk. Vertrokken en we zouden nog horen over onze klacht. Toen op weg naar het noorden, tjee wat een drukte. Dat hadden we met uitzondering van Sydney nog niet meegemaakt. Wel even wennen als je uit de outback komt. Op een gegeven moment is de scenic route langs The Glass House mountains aangegeven en die volgen we. Deze weg is in ieder geval een stuk rustiger. In Caloundra inkopen gedaan en daarna een camping gezocht in Mooloolaba, direct aan zee.We hebben nog even op het strand gezeten maar om vijf uur kwam er een onweersbui.Daarna hebben we op een terrasje wat gedronken en zijn we weer terug naar de camping gegaan. Het is niet meer zo warm maar het blijft wel vochtig. Op de camping gegeten en lekker buiten gezeten tot we naar bed gingen.

Martien en Annie

Is het voor jullie niet bijzonder om nu het nieuws te horen over de zware aardbeving op de plaatsen die jullie in Nieuw Zeeland hebben bezocht ?

Thep

Inderdaad we hebben foto's gezien van een weg waar we 2 nov.reden en die nu hehemaal is bedolven. Onder rotsblokken en steen. We waren op tijd weg.