Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Noosa Head National Park

Maandag 14-11

Om 4.45 uur de wekker gezet want wij willen niet de son in de see sien sakken maar uit de see sien komen. Helaas, het was weer bewolkt en om vijf uur lagen we er weer in. Na het ontbijt, het was al 25 graden, even gewinkeld in Mooloolaba en koffie gedronken. Ook hier kunnen we net als in Nieuw Zeeland gewoon een glas water erbij pakken. Ja we weten nu wat hydrateren is, gewoon veul drinken!

We gaan op weg naar Noosa Heads waar we een kustwandeling willen maken in het National Park maar waar is dat dan?

We zien Noosa Marina, Noosaville, Noosa Civic. Bij het infopunt een kaartje gehaald en gevraagd waar de track te vinden was en waar we een gedetailleerde kaart van de oostkust konden kopen. Ze stuurden ons naar de Australische ANWB de RQAC en die gevonden in Noosa Civic. Op naar het nationaal park maar we konden daar de camper niet kwijt. Een zijstraat ingereden en een automobilist gevraagd waar we konden parkeren want het was overal max. 1 uur parkeren. Hij zei: “stap maar in dan zal ik het laten zien”. Ingestapt en hij toonde me een plek waar we onbeperkt konden parkeren. Hij reed ook nog even naar de ingang van het park om te laten zien welke wandeling we het best konden lopen. Daarna heeft hij me weer afgeleverd bij de camper. Hij adviseerde de Tangle track te lopen als mevrouw het niet “to far” vond. Nou mevrouw had de afgelopen dagen voor hetere vuren gestaan. We hebben drie tracks aan elkaar geknoopt, eerst door het regenwoud (bos) naar Alexandrië Bay en daar over het strand naar de andere kant van de baai. Op het strand lagen wel 20 mensen! Trappen op gelopen en we waren nu op de coastal track naar Hellsgate, een uitzichtpunt op de rotsen. Daar zagen we twee zeeschildpadden en ook een groep dolfijnen. Verder over de coastal track langs Tea Tree Bay waar Koala’s te zien zijn als je heel veel geluk hebt. Dat hadden we dit keer niet. Na twee en een half uur lopen ( het was inmiddels half vier) waren we weer bij de auto. We besloten om een camping te nemen een stukje terug weer aan zee in Coolum Beach. Nog even op het strand gelegen maar dat werd wat fris toen de zon minder werd, mede door de stevige wind. Het was heerlijk om buiten te zitten maar het stikte van de hele kleine vliegjes. De rest van de avond in de camper gezeten en de dag van morgen voorbereid.

Marjon

Jullie blijven maar doorgaan. Overstroomt jullie hoofd nog niet van alle indrukken? Het was weer een heel verhaal.
Groetjes!