Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Drie keer scheepsrecht

Dinsdag 15-11

Onder een sterrenhemel en 21,5 gr zitten we het verslag van vandaag te maken. Vanmorgen toch maar weer de wekker gezet om 04.40 voor the sunrise. En jawel, drie keer is scheepsrecht, om iets voor vijf zagen we de zon uit de zee verschijnen. Voor degenen die het nooit hebben gezien, het is te vergelijken met een zonsondergang maar dan de andere kant op. Daarna weer het bed ingedoken. Om half negen opgestaan, even uitslapen na zo’n break. Voor onze camper stond op 1 meter afstand een betonmixer te draaien. Ze waren verhardingen aan het storten bij de camperplaatsen. Er waren heel veel plaatsen vrij dus wij begrepen niet waarom ze ons op een plek hadden gezet waar we zoveel last hadden van dat ding. Ik dus toch even naar de receptie om mijn beklag te doen. Er was weinig begrip en de manager zei dat ik begrip moest hebben dat het werk door moest gaan. Ik heb gevraagd of hij in de gaten had dat ik een klant was en heb het daar bij gelaten. Na het ontbijt vertrekken we richting Rainbow Beach. We maken een tussenstop in Eumundi, een heel leuk plaatje met een beetje een country uitstraling en hele leuke winkeltjes. Op een luifel stond “Don’t delay get the perfect hair today”. Omdat Iet haar haar moest laten knippen, sprak die slogan erg aan en dus Iet naar de kapper. Prima geknipt dus die kan er weer tegen. Onderweg op een picknickplaats tussen Gympie en Rainbow Beach gepicknickt. Aangekomen in Rainbow Beach naar de tourist info. We wilden graag zelf met een 4WD naar Fraser Island. Dit werd ons door de verhuurder afgeraden omdat het tij erg ongunstig was en we maar kort op het eiland konden blijven. Zonde van het geld zei de mevrouw zelf! Ze adviseerde ons om of twee dagen te gaan en als we één dag wilden met de bus te gaan. We kozen voor het laatste en dus terug naar de tourist info. Daar geboekt. De mevrouw adviseerde ons ook om nog naar een viewpoint te gaan in Rainbow Beach en om aan het einde van de middag over het strand te wandelen. We reden naar de parkeerplaats en startten de wandeling. Al snel zagen we een “leguaan” van zo’n 70 centimeter. Het was 20 minuten lopen naar de zandvlakte en daar zijn we richting zandkliffen gelopen en weer terug naar de camper. Daarna even lekker geluierd aan het zwembad. Voor het eten nog een flinke strandwandeling gemaakt. We hoopten nog de volle maan te zien opkomen maar er was teveel bewolking boven zee.

Marjo Theo

Wat een bijzondere avonturen beleven jullie, het lijkt wel of jullie al maanden weg. Blijf lekker genieten, hier prachtig herfst weer gehad, nu veel regen. Groetjes