Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Een dagje vakantie

Zondag 20-11

Om half acht hoorden we dat het regende, dus nog maar even blijven liggen. Binnen in de camper ontbeten want het regende af en toe. De buurman uit Yeppoon vertelde Iet dat het raar weer is op dit moment. Rond half elf vertrokken we uit Armstrong Bay. Het was zo’n twee en een half uur rijden naar Prosperpine.. Onderweg nog een keer gestopt voor koffie. Ten noorden van Macay groeit weer heel veel suikerriet dat ook wordt geoogst met grote combines. We zien weer diverse treintjes met suikerriet rijden. Het landschap is wat groener en wat heuvelachtiger, niet meer zo’n lange kaarsrechte wegen zoals gisteren. Rond half twee zijn we in Prosperpine en gaan we naar het I-point. De BAM girls hadden ons een tocht aanbevolen met de Derwent Hunter naar The Whitsundays. We dachten dat gaan we dus even boeken maar helaas, deze boot zat maandag en dinsdag vol. Nadat de I-mevrouw nog eens had gezocht, vond ze er één die nog wel plaats had. Een klassieke zeilboot uit 1961 die aan verschillende zeilraces heeft meegedaan en twee jaar geleden is gerestaureerd. Op voorwaarde dat er gesnorkeld zou worden, wilden we wel boeken. Weer even gebeld en er bleken pas 6 personen geboekt te hebben en er werd gesnorkeld. Het zag er allemaal goed uit en de beoordelingen op Tripadvisor waren uitstekend, dus geboekt. Daarna naar de Big4 camping in Airlie Beach.. De prijsverschillen tussen de campings zijn niet groot maar de kwaliteit en de faciliteiten verschillen nogal. Gisteren betaalden we 32 Aus dollar per nacht voor een heel eenvoudige camping en nu 36 Aus dollar voor een hele mooie camping met prachtig zwembad en super sanitair. Nadat we ons hadden geïnstalleerd hebben we wat gegeten en zijn daarna naar het zwembad gegaan. Een rustige dag vandaag, het lijkt wel vakantie.

Marjon

Na zo'n drukke tijd mag je ook wel een enkel dagje vrij nemen :)