Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Mooie stranden en geen "Dingo burger"

Dinsdag 22-11

Rond tien uur vertrokken. We hadden eigenlijk Airlie Beach nog helemaal niet gezien dus reden we naar het centrum. We parkeren bij Port of Airlie en daar was een gezellige markt gaande dit keer zonder country zanger. We hebben de centenial coast walk gelopen naar Cannonvale Beach.. In het centrum langs het water ligt een mooi park, dus we lopen lekker beschut. Op een gegeven moment komen we langs een echt openbaar zwembad midden in de stad, Airlie Lagoon. Er is een mooi zandstrandje en een ligweide bij en het is er al lekker druk. Zo te zien veel backpackers. Je ziet weinig mensen aan zee op het stand in verband met het gevaar voor kwallen, haaien (tijgerhaai) en krokodillen. Aan het einde van de route koffie gedronken bij The Fat Frog en flink wat water, het was 30 graden dus weer veel drinken. We lopen weer terug via het drukke toeristische centrum naar de camper. Totaal 6 kilometer gelopen. Wij rijden, ook op advies van de mevrouw van de i-site naar Ceddar Creek Falls en doen onderweg nog een paar boodschappen. Waar we al een beetje bang voor waren, bleek het geval een beetje Creek en geen Falls. Het was wel een mooie picknickplaats maar er zaten alleen Duitsers en je wilt toch een beetje het Australië gevoel hebben nietwaar. Op aanraden van David en Jeremy van gisteren reden we naar Dingo Beach. Een hele mooie picknickplaats met beschutting onder de bomen. Voor de wereldberoemde Dingo burger waren we te laat. Lunch is tot 14 uur en het was inmiddels 15 uur. We hebben in The Shop naast de bar een sandwich gegeten. We zijn toen naar Hideaway Bay en Cape Gloucester gereden via een heel erg hobbelige gravelweg. Steeds mooie vergezichten en baaien met een fel blauwe zee. We vinden een camping in Hideaway Bay. Er zitten heel veel vogels waaronder de Rainbow Lorekeet die we een paar dagen geleden tijdens onsze picknick op bezoek hadden. Lekker buiten gegeten en een wijntje gedronken en de dag is weer voorbij gevlogen.