Iet en Theo in New Zealand and Down Under

Dagje Townsville, oesters en witte wijn.

Donderdag 24-11

In verband met de warmte staan we hier vroeger op en om 9 uur stonden we al tip top klaar bij de bushalte. Er zaten twee mensen te wachten en dat bleken ook Nederlanders. Ze vroegen of we ook naar Magnetic Island gingen en we vertelden dat we vandaag naar de stad wilden. Ze hadden gisteren de stad bezocht en hadden fietsen gehuurd op de camping.

Dat was goed bevallen dus we besluiten dat ook te doen. Langs de kust loopt een prachtig fietspad en we rijden zo richting centrum. Onderweg bezoeken we een gedenkplaat van de tweede wereld oorlog. Townsville heeft een belangrijke rol vervuld in de strijd om de Javazee. In het centrum aangekomen eerst koffie gedronken in Fish Inn met uitzicht op het zwembad en op zee. Er is net als in Airlie Beach een prachtig zwembad aangelegd naast de zee met ligweide, met zeewater gevuld. Na de koffie verder over de coastal trail langs het strand en we zien een prachtig waterpark voor kinderen waar het heel druk is. Aan het einde van het pad rijden we het centrum in, parkeren de fietsen en gaan te voet door de winkelstraat. Leuke winkeltjes om even binnen te lopen. Een heerlijke juice gedronken en terug naar de Fish Inn voor de lunch. Iet wilde al heel lang oesters eten dus dat hebben we gedaan. Lekker met gebakken spekjes en ui. Als hoofdgerecht kingprawns en een glaasje witte wijn om het compleet te maken. Na de lunch hebben we even een siësta gedaan op de ligweide en gezwommen. Rond half zes waren we weer terug op de camping. ’S Avonds spraken we de mensen die we ’s morgens bij de bushalte zagen staan nog even, ze staan tegenover ons op de camping. Ze waren naar Magnetic Island geweest en hadden wat tips voor ons. Carla en Rien uit Monster nodigen ons uit voor een drankje en we hebben gezellig zitten kletsen en de wederzijdes ervaringen gedeeld. Een kleine toevalligheid: zij hadden ook hun reis geboekt via Pacific Island Travel! Carla en Rien zijn vertrokken in Cairns en op weg naar Sydney en wij zijn op weg naar Cairns. Om half twaalf naar bed en dat is voor hier heel laat.

Marjon

Wat vond je van oesters Iet? Voor mij is het zeewater met gelatine, maar met spekjes klinkt al beter.

Theo en Iet

We hebben beiden oesters gegeten. Op de eerste plaats is er heel veel verschil in oesters. Inderdaad zeewater met gelatine tot oesters met een eigen smaak. Deze waren warm maar nog wel rauw. Met een sausje, ui en uitgebakken spekblokjes. Erg lekker. Puur hebben we ze hier nog niet gegeten. Another job to do.