Iet en Theo in New Zealand and Down Under

De dag van de ommekeer en rit naar Port Douglas

Dinsdag 29-11

De dag van de grote ommekeer. Na het ontbijt hebben we alles weer in de koffers gepakt. Rond half tien zijn we klaar en vertrekken we naar het centrum van Cairns. We parkeren de camper alvast bij Hertz voor de deur en gaan te voet het centrum in. Eerst natuurlijk koffie gedronken en daarna komen we uit bij een grote kerstboom met op de achtergrond palmen en de zee. Ook Cairns heeft een prachtig zwembad aan zee met zout water en een aangelegd strand. Zwemmen in zee is te gevaarlijk in verband met krokodillen. Na een uur hadden we Cairns wel gezien, veel winkels met souvenirs, leuke restaurantjes en een hele mooie esplanade. We lopen onder bomen door die helemaal volhangen met vleermuizen, veel lawaai en ook veel poep en stank. De huurauto konden we pas om 1 uur ophalen, het kon vervroegd worden maar dan moesten we hem ook eerder inleveren en dat was niet zo handig. Dus we besluiten eerst te lunchen en dan terug te komen. We hebben geluncht aan de haven en zijn toen weer teruggelopen naar Hertz. Ik reed voor het eerst in Australië en reed achter Theo aan om de camper te gaan inleveren. Bij Maui koffers in de auto geladen, sleutels afgegeven en klaar. Wel heel handig zo’n expres return pack, je geeft de sleutels af en klaar, niets bijvullen, niets schoonmaken, lege tank, super makkelijk.

We rijden naar Port Douglas ongeveer een uur rijden. We hebben een éénkamer appartement in Villa San Michele. Werkelijk fantastisch met een slaapgedeelte dat is afgeschermd met schuifdeuren, keukentje met alles erop en eraan en een mooie badkamer. Eerst maar eens even het verband van de teen verschonen en kijken hoe de wond eruit zag. Was mooi dicht en zag er goed uit dus vrijdag wel snorkelen.

We hebben lekker een uurtje aan het zwembad gelegen en daarna even het centrum ingelopen en de snorkeldag voor vrijdag geboekt met de Poseidon. Mocht het niet kunnen doorgaan in verband met de teenwond dan krijgen we ons geld terug, soepel geregeld dus. Daarna hebben we gegeten bij Watergate. Een super restaurant, bediening perfect en heel vriendelijk en het eten was super. Krokodil gegeten als voorgerecht en Iet had porcbelly en als hoofdgerecht varkensvlees en vis voor Iet. Watergate is de nummer 1 van Port Douglas volgens Tripadvisor en dat kunnen we zeker onderschrijven. De BBQ aan de camper gisteren was heerlijk maar dit is ook smullen.

Gijs

Leuk verhaal weer. Ik denk dat met jullie schrijvers-talent jullie een goede kans maken dat deze reis verdilmd wordt!

Geniet ervan en tot zondag!

Theo Marjo

Hi Iet en Theo, we hebben genoten van jullie prachtige reisverhalen. Geniet nog lekker van de laatste dagen down under, hele goede terug reis. Groetjes